Consumentencampagne VEKA gaat dit najaar van start

Consumentencampagne VEKA gaat dit najaar van start

Consumentencampagne VEKA gaat dit najaar van start

VEKA komt de Nederlandse huiskamers in …

Je hebt kunststof kozijnen en je hebt kunststof kozijnen met VEKA. Wat is het verschil? En waarom is dat belangrijk? Daarover gaat de consumentencampagne van VEKA die binnenkort gaat lopen. Centraal daarin staan videocommercials waarin Hugo de hoofdrol speelt. Dit personage brengt de boodschap duidelijk over het voetlicht: het merk VEKA maakt het verschil!

Vanouds communiceert VEKA al intensief met de VEKA Partners: de kozijnfabrikanten die met VEKA profielsystemen kunststof kozijnen van topklasse maken. In de huidige markt is het voor VEKA echter belangrijk om ook andere doelgroepen te bereiken: met name consumenten, maar ook architecten en aannemers. Voor deze groepen heeft VEKA daarom een aantrekkelijke reclamecampagne ontwikkeld.

Merkbewustzijn vergroten

Doel van de campagne is het vergroten van het merkbewustzijn (brand awareness) bij consumenten, architecten en aannemers. Wie zich in kunststof kozijnen gaat verdiepen, zal erachter komen dat kunststof kozijnen op heel veel punten van elkaar verschillen. Wat blijkt: de kwaliteit van het toegepaste kunststof profielsysteem is een beslissende factor! De kunststof profielsystemen van VEKA voldoen niet voor niets aan alle eisen van de hoogste kwaliteitsklasse: klasse A. De consument die kiest voor kozijnen die met VEKA profielen worden gemaakt, weet daardoor dat het goed zit. Wat dat betreft is het merk VEKA een beetje te vergelijken met Intel Inside. Wie het logo van Intel Inside op pc’s en laptops ziet, weet ook: kwaliteit verzekerd!

Opvallende campagne

Consumenten worden de hele dag door bedolven onder reclameboodschappen. De kunst is om daarin positief op te vallen. De videocommercials VEKA doen dat met een originele insteek. Centraal hierin staat Hugo: een eigenzinnig en sympathiek personage dat duidelijk, direct en met veel humor communiceert. Een karakter dat je bijblijft!

Pull-effect en meer zichtbaarheid

Doel van de consumentencampagne is de bekendheid met VEKA te vergroten en daardoor meer vraag bij VEKA Partners te creëren. Daarnaast zal het merk VEKA nog beter zichtbaar worden in de showrooms van de VEKA Partners. Op deze manier wordt een consistent VEKA beeld neergezet. Of de klant nu een commercial op YouTube bekijkt of advies krijgt in de showroom van een VEKA Partner: hij/zij zal het merk VEKA herkennen én met kwaliteit associëren!

Producten

Onderneming

Media